• פורסם ב-17.08.2023

משרד הבריאות מודע לסכנות הגדולות הכרוכות בפצעי לחץ, לכאב והסבל, ואף לסכנת החיים הנשקפת למטופלים. זאת, בנוסף לעומס הנוצר על המערכת מבחינת האשפוזים החוזרים, הארכת ימי האשפוז ועלויות הטיפול הגבוהות. על כן, המשרד מקנה חשיבות גדולה למניעה וטיפול בפצעים אלו, ופועל להעלאת המודעות של הצוותים הרפואיים, לצד התאמה של ציוד נלווה וייעודי. הציוד כולל בין היתר כריות למניעה וטיפול בפצעי לחץ, אשר ניתן לקבל לא פעם מימון משמעותי של משרד הבריאות.

מגוון רחב של כריות למניעת וטיפול בפצעי לחץ

כריות למניעת פצעי לחץ מיועדות לאנשים המרותקים לכיסא גלגלים, ו/או מתקשים לשנות באופן עצמאי את תנוחת הישיבה על גבי כורסא. אנשים אלו נמצאים בסיכון לפתח פצעי לחץ, בדגש על אזורים בהם מופעל לחץ  של העור מפנים כלפי חוץ, כלומר מהעצמות כלפי המושב. בנוסף, חלק מהכריות מיועדות לאנשים שכבר סובלים מפצעי לחץ, ומהוות חלק ממכלול העזרים והטיפולים הנדרשים במצבים אלו.

למעשה, קיים מגוון רחב של כריות למניעת פצעי לחץ, המגנות  על האגן, הירכיים, עצם הזנב, החוליות התחתונות וגם העליונות, הגב ועד לשכמות. באופן כללי, ניתן לחלק את הכריות לשני סוגים, כאשר על הסוג הראשון נמנות כריות העשויות  מספוג ויסקו אלסטי מתקדם, למשל  כריות אלו מונעות החלקות ומשפרות את היציבות, תוך כדי מניעת לחצים לאזורים בסיכון, ופיזור לחצים באגן. על פי רוב, הן מיועדות לאנשים המצויים בסיכון בינוני עד גבוה לפיתוח פצעי לחץ.

הסוג השני הינו כריות אוויר ראקטיביות, כגון כרית אויר STABIL AIRSTARLOCKSTAR CUSHION STANDARD המורכבות מבועות או תאי אוויר שאותם ניתן לנפח בלחצים שונים, דבר המקטין את שטח המגע של העור עם המושב. לכך מצטרפים גלילי ספוג בגבהים שונים, כאשר השילוב שבין תאי האוויר והספוג מגביר את ההגנה והיציבות. לכן כריות אלו מתאימות הן לאנשים המצויים בסיכון גבוה לפיתוח פצעי לחץ, והן לאנשים הסובלים מפצע קיים. 

חשוב להדגיש כי קיימים דגמים שונים של כריות משני הסוגים שלעיל, הנבדלים זה מזה מבחינת רמת ההגנה, הנוחות, יכולת נשיאת המשקל, התאמות למבנה גוף ובעיות ספציפיות. לכן, לבחירה והתאמה נכונה חשוב להתייעץ עם הצוות הרפואי המקצועי של מרפא לפצע, שישמח לסייע לכם בנושא. 

השתתפות משרד הבריאות במימון כריות למניעת פצעי לחץ

כאמור, משרד הבריאות משתתף במימון כריות למניעת פצעי לחץ, עבור אנשים העומדים במספר תנאים. בין היתר, המימון ניתן לאנשים עם מוגבלות המרותקים לצמיתות לכיסא גלגלים, לאנשים הנמצאים בסיכון גבוה לפיתוח פצעי לחץ, לאנשים הסובלים מליקוי תחושתי בפלג הגוף התחתון, ועוד.

יש לציין כי משרד הבריאות מממן באופן מלא את כריות הספוג הרגילות לכיסאות גלגלים, כלומר אלו שאינן מיועדות ספציפית למניעת פצעי לחץ, כמו כרית ביצים או כרית סנדוויץ'. באשר לכריות המיוחדות, משרד הבריאות משתתף בתשעים אחוז מהמחיר שקבע לגבי המוצר, כלומר, ההשתתפות העצמית היא בסך הכל עשרה אחוז מהעלות. זאת, בתנאי שהכרית נרכשת מספק מורשה של משרד הבריאות, ובתנאי שהוגשה בקשה לפי הנהלים המקובלים והתקבל אישור הזכאות.

המעוניינים במימון הכרית צריכים לפנות אל רופא המשפחה, ולאחר מכן תוגש הבקשה ללשכת הבריאות על ידי המטופל או בני משפחתו, או על ידי קופת החולים. בתוך כ-שלושה שבועות מיום הגשת הבקשה, תתקבל הודעה על החלטת הוועדה המקומית שבלשכת הבריאות, והפניה לקבלת המכשיר. 

למידע נוסף אודות התהליך למימון זכאות של משרדהצוות המקצועי הרפואי של מרפא לפצע עומד לרשותכם בכל שאלה לגבי מימון כרית לטיפול ומניעת פצעי לחץ, התהליך שצריך לבצע מול משרד הבריאות, וכאמור גם לגבי בחירת המוצר הנכון למטופל. 

לקריאה נוספת על אופן תהליך אישור זכאות לחצו כאן

הצוות הרפואי המקצועי של מרפא לפצע עומד לרשותכם בכל שאלה לגבי מימון כרית לטיפול ומניעת פצעי לחץ, התהליך שצריך לבצע מול משרד הבריאות, וכאמור גם לגבי בחירת המוצר הנכון למטופל

למידע נוסף והתייעצות חייגו 08-3760017 או לחצו כאן להשארת פרטים לחזרה