• פורסם ב-16.01.2023

הסובלים מפצעי לחץ או נמצאים בקבוצת סיכון להיווצרות פצעי לחץ חייבים להשתמש במזרנים וכריות ייחודיים למניעה וטיפול בפצעי לחץ. לפיכך, בהתאם לתוספת השלישית לחוק ביטוח בריאות ממלכתי , נקבע שהעומדים בתנאים יכולים לקבל מימון למכשירי שיקום וניידות לרבות מזרונים וכריות למניעת פצעי לחץ.

מי זכאי להשתתפות משרד הבריאות במימון מזרן ו/או כרית אויר למניעה וטיפול בפצעי לחץ?

על פי הנהלים של משרד הבריאות זכאים להשתתפות במימון מכשירי שיקום וניידות תושבי ישראל בעלי נכות קבועה השוהים בקהילה, שאינם זכאים לשירותי בריאות מכוח חוק למעט חוק ביטוח בריאות ממלכתי. כמו כן, זכאים ניצולי שואה שאינם מוכרים על ידי משרד האוצר. בנוסף, מי שנפגע מתאונת דרכים לאחר מאי שנת 2012 יוכל לקבל מכשירי שיקום וניידות אחרי שסיימו את ההליך המשפטי מול חברת הביטוח, ובמידה שלא נקבעו פיצויים הכוללים מכשירי ניידות ושיקום לעתיד.

בנוסף, תושבי ישראל בעלי נכות קבועה המצויים באשפוז בבית חולים, מוסד של משרד הרווחה או מוסד מטעם משרד הרווחה, זכאים למערכות תקשורת תומכות וחלופיות, ולמכשירי הליכה ותותבת גפיים. לעומת זאת, מי שאינו זכאי הוא מי שאין לו נכות קבועה, ומי שמקבל שירותי בריאות מגורמים אחרים כגון משרד הביטחון, הביטוח הלאומי וכדומה.

חברת אר-קיור מדיקל זכתה במכרז של משרד הבריאות לאספקת כריות ומזרן אויר לטיפול ומניעת פצעי לחץ במימון המדינה.

מזרון למניעה וטיפול בפצעי לחץ הוא חלק חשוב מאוד בהתמודדות עם בעיית פצעי הלחץ, חשוב להבין שללא הסרת הלחץ מאזור הפצע הוא לא יוכל להרפא. ועדות מקצועיות בינלאומיות ממליצות על סוגים שונים של מזרנים בהתאם למצב המטופל, דרגת הפצע או רמת הסיכון לפתח פצע לחץ.

ניתן להשיג את מזרן REPOSE למניעת פצעי לחץ במימון של משרד הבריאות.

מזרון  למניעה וטיפול בפצעי לחץ עד דרגה 4. המזרון הינו מזרן ריאקטיבי REPOSE המתאים את עצמו בכל פעם מחדש על פי תנועות המטופל. המזרן מוכח קלינית

כיעיל למניעת פצעי לחץ, מפחית כאב ומשפר את שינת המטופל.  המזרן קל לשימוש ותחזוקה ומתאים לאנשים המטופלים בבית .

 

בנוסף ניתן להשיג במשרד הבריאות כריות איכותיות ומתקדמות  מסוג STARLOCK STABIL-AIR ו-STAR CUSHION STANDARD כריות האויר העומדות בכל חמשת המאפיינים הידועים כקריטיים במניעה וטיפול בפצעי לחץ. אנשים מרותקים או מוגבלים בתנועתם היושבים על כסא גלגלים או כורסה זקוקים להגנה על האזורים הנתונים בלחץ בעת ישיבה כגון: אזור האגן, הגב והירכיים.

הפתרון למצב זה הוא כרית ישיבה המותאמת למצב המטופל ויציבתו, המפזרת את הלחץ על שטח פנים גדול יותר ובכך מונעת פצעי לחץ.

לשם קבלת מזרן ו/או כרית אויר למניעת וטיפול בפצעי לחץ של חברת אר- קיור מדיקל יש להנפיק תחילה אישור זכאות ממשרד הבריאות

 איך מקבלים אישור זכאות של משרד הבריאות?

  • יש לפנות לרופא המשפחה להתחלת תהליך הבירור הרפואי בקופ"ח (או למסגרת החינוך המיוחד)
  • לקבל מקופ"ח טופס סיעודי חתום ע"י רופא המשפחה ואחות
  • לשלוח את הבקשה ללשכת הבריאות באזור מגוריכם, בין אם באופן עצמאי, על ידי אדם מטעמכם או על ידי קופת החולים
  • להמתין לקבלת תשובה מלשכת הבריאות

שימו לב -לגבי כל מכשיר מבוקש עליכם לצרף מסמכים שונים, ניתן להתעדכן איזה מסמכים דרך האתר של משרד הבריאות

לאחר משלוח הטפסים למשרד הבריאות הוועדה של המשרד תדון בבקשה שלכם ותתקבל ההחלטה, כאשר לרוב נוטים לייחס משקל רב להמלצות של הפיזיותרפיסט או המרפא בעיסוק. בקשה מאושרת כוללת מפרט אודות המכשיר המומלץ עבורכם לצורך אספקה או הצעת מחיר. שימו לב שהאישור שקיבלתם תקף לשישה חודשים בלבד, כך שאם לא מימשתם אותו במשך חצי שנה יהיה עליכם להגיש את הבקשה מחדש. יש להדגיש שניתן לקבל את המכשירים רק מספקים מאושרים שזכו במכרז, כדוגמת חברתנו.

מימוש הזכאות וקבלת הציוד

לאחר שאושרה בקשתכם על ידי לשכת משרד הבריאות, תוכלו לפנות אל חברתנו בטלפון או במייל, וכן ניתן להשאיר הודעה כתובה בדף צור קשר באתר. לאחר שתעבירו לנו את טופס אישור הזכאות והמפרט המאושר, ניצור קשר ונגיע אליכם להתאמה ואספקה של המכשיר. נציין כי במעמד האספקה יש לחתום על מספר מסמכים, לרבות התחייבות להשבת המכשיר בתום השימוש.

מה העלות והאם קיימת השתתפות עצמית?

השתתפות משרד הבריאות במימון של מזרן אויר ו/או כרית אויר למניעת וטיפול פצעי לחץ  עומדת על 90%, אם כי גובה המימון עשוי להשתנות במצבים מסוימים. בכל מקרה, המשמעות היא שעליכם להשתתף ב- 10% מגובה העלות או לפי תקרת השתתפות קבועה. יחד עם זאת, ישנם תושבי ישראל הזכאים לפטור מהשתתפות עצמית, ביניהם מקבלי גמלת זקנה וגם השלמת הכנסה, מקבלי גמלת שארים וגם השלמת הכנסה, ילדים ונוער עד גיל 18, ועוד. בנוסף, העומדים בתנאים מסוימים יוכלו להגיש בקשה להפחתת ההשתתפות העצמית דרך משרד הבריאות.

חשוב לדעת, בהתאם לזכאות שברשותכם ניתן לקבל מוצרים נוספים, כגון: מיטות סיעודיות, כיסא גלגלים, מנופים ועוד.

הצוות הרפואי מקצועי של מרפא לפצע ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ובקשה

למידע נוסף והתייעצות חייגו 08-3760017 או לחצו כאן להשארת פרטים לחזרה