• פורסם ב-22.10.2023

לשינה חשיבות רבה והיא חיונית לתפקוד הגוף, במהלך השינה מערכות הגוף נחות, צוברות אנרגיה, המערכת החיסונית מתחזקת והמוח מתפתח. בגיל בוגר (65+) מומלץ לישון בין 8-7 שעות בלילה . שינה טובה היא שינה רציפה ללא הפרעות או הפסקות.

מהן הפרעות שינה?

הפרעת שינה מתבטאת בקושי להירדם או שינה באופן לא רציף. בעיות שינה ואינסומניה (נדודי שינה) הם תופעה נפוצה בגיל המבוגר ובקרב זקנים השוהים במוסדות גריאטריים, התלונה תהיה לרוב על שינה בלתי מספקת או על איכות שינה ירודה. הפרעות שינה גורמות לעייפות, תפקוד לקוי ואף חוסר תפקוד במהלך היום. הפרעת שינה איננה אפיזודה אלא אירוע מתמשך, העלול להוביל ליתר לחץ דם, דיכאון, מחלות לב וכלי דם.

מהם הגורמים להפרעות שינה?

קיימים מגוון סיבות שעלולים להוביל לסימפטומים של בעיות שינה אצל מבוגרים למשל תופעות לוואי של תרופות, דמנציה, פרקינסון, דיכאון, חרדה, תגובות נפשיות לשינויים, חשיפה לאור, רעשים חיצוניים. בקרב קשישים המרותקים  למיטה קיימת חשיבות רבה לסוג המזרן שכן שכיבה ממושכת על מזרון שאינו מפזר לחץ באופן מקסימאלי למשל מזרן ביצים יכולה אף היא להוביל לבעיות שינה.  כידוע שכיבה ממושכת על מזרון לא מתאים ללא יכולת לשנות תנוחה מפעילה לחץ וחיכוך על העור, כמו כן, לחות הנגרמת מהזעה או מהפרשות, מטופלים הסובלים מפצעי לחץ כל אלה גם מהווים גורמים להופעת בעיית שינה.  בעיקר כדאי לשים לב להפרעות שינה הנגרמות כתוצאה מכאב כרוני, כאב כרוני נפוץ מאוד בגיל המבוגר ומטופלים הסובלים מכאב כרוני מתקשים להירדם בעקבות הכאבים.

סובלים מהפרעות שינה וכאבים כרוניים?

מחקר שנערך באנגליה בדק ומצא: שיפור באיכות השינה, משך השינה ובהפחתת כאב לאחר שימוש במזרן אויר מסוג REPOSE!

מחקר שנערך במשך 4 שבועות בקרב מטופלים בוגרים עם דלקת פרקים ראומטית הפוקדים את מרפאת חוץ במחלקה לראומטולוגיה, עם כאבים כרוניים בתוספת בעיות שינה, או כאבים המספיקים להפרעות שינה. 19 מטופלות (גיל ממוצע 61 שנים)השלימו את המחקר

התוצאות הראו:

איכות השינה:

לפני השימוש במזרון -זמן השינה הממוצע: 3.8 שעות עם ממוצע של 4.9 הפסקות של 25.3

בשימוש עם המזרון – זמן שינה ממוצע : 6.4 שעות עם ממוצע של 2.3 הפסקות עבור 14.2

איכות השינה:

לפני השימוש במזרון- הכאב החציוני במהלך היום היה 6 ובלילה היה 7

בשימוש עם המזרון בשבוע 4 ירידה בכאב הן במשך היום (חציון = 5) והן בלילה (חציון = 5)

13 חולים דיווחו על הפחתה בשימוש במשככי כאבים במהלך המחקר, 171 מטופלים רכשו את המזרון בסיום המחקר.

מסקנה- בשימוש עם מזרן אוויר ריפוז נרשמו שיפורים מובהקים סטטיסטיים בשינה ובהפחתת כאב לאחר שימוש של 4 שבועות.

 

לרכישת מזרן אוויר ריאקטיבי – ריפוז REPOSE דרך אתר עזרים לחצו כאן

למידע נוסף והתייעצות חייגו 08-3760017 או לחצו כאן להשארת פרטים לחזרה