• פורסם ב-10.08.2023

פצעי לחץ נוצרים כתוצאה מלחץ המופעל על העור לאורך זמן במהלך שכיבה או ישיבה ממושכת ללא שינוי תנוחה ובכך פוגע בפעילות זרימת דם תקינה. פצעי לחץ עלולים אף להיווצר תוך זמן קצר של שעות בודדות באזורים שונים בגוף כגון: אזור הישבן ועצם הזנב, הגב התחתון ועצם הירך וכמובן העקב והקרסול. פצע לחץ בעקב שאינו מטופל כראוי עלול להזדהם, להסב כאב וסבל רב למטופל, להוביל למצב של כריתת האצבעות או הגפיים ואף למוות.

מי נמצא בסיכון להיווצרות פצע לחץ בעקב?

כאמור, פצעי לחץ מהווים אתגר רפואי גדול עבור המטופל, המשפחה המטפלת ומערכת הבריאות, לכן קיימת חשיבות גדולה להקפדה על הנחיות וכללים המקטינים את הסיכון להיווצרות פצעי לחץ כגון שינוי תנוחה באמצעות עזרים וטכנולוגיות מתקדמות, שימוש בחבישות מתקדמות, כריות אוויר לישיבה, מזרונים למניעת פצעי לחץ, שמירה על תזונה מאוזנת  ועוד.

בין הקבוצות הנמצאות בסיכון גבוה לפתח פצעי לחץ בעקב היא אנשים המוגבלים ביכולת לשנות תנוחה, מרותקים היושבים על כיסא גלגלים או שוכבים במיטה. למשל חולים סיעודיים, חולים במחלות ניוון שרירים, מחוסרי הכרה ועוד.

יתרונות השימוש במגן עקב למניעת פצעי לחץ?

אחד העזרים הבולטים בתחום המניעה של פצעי לחץ בעקב הוא מגן עקב, מגן העקב הוא אביזר חובה לאנשים הנמצאים בקבוצת סיכון.  המגן עוזר להרמה של העקב ולנטרול של לחצים המופעלים עליו. למגן העקב מבנה ייחודי שמעניק לכל כף הרגל הגנה ומונע צניחה שלה, בנוסף למניעת התקצרות של גיד אכילס. כמו כן המגן עקב מונע סיבוב מפרק ירך בעזרת כרית תמיכה נוספת. הוא מיוצר מספוג בעל מרקם נושם ומוקצף בעל איכויות של נידוף זיעה, שמירת חום הגוף ואוורור העור, וניתן לכבס ולייבש במכונת כביסה. בנוסף, ניתן להתאימו למטופלים במידות רגליים שונות.

מגן העקב הוא פתרון יעיל ומוכח קלינית

קיימים דגמים שונים של מגיני עקב  ויש להתאים אותם לפי המצב הרפואי של המטופל ובתאם לרמת הסיכון לפתח פצעי לחץ

היליפט  Heeliftמיועד למטופלים עם פצע לחץ קיים או מטופלים הנמצאים בסיכום לפתח פצע לחץ . מונע התקצרות של גיד אכילס וצניחה של כף רגל.

היליפט גלייד HEELIFT GLIDE  – דומה להיליפט הרגיל עם מספר שיפורים עיקריים, חלק מאורך באזור האצבעות להגנה, רצועה נוספת לקיבוע ותמיכה באצבעות ובעל ציפוי בד לשמירה על מבנה המגן.

היליפט אפו HEELIFT AFO  –  סד חצי קשיח, החומר הרך שלהיליפט אפו יחד עם הסד חצי קשיח  מספקים את השליטה הטובה ביותר במיקום הקרסול ובתנועתו.

** ניתן לקבל את מגיני העקב בסבסוד של משרד הבריאות, למידע נוסף על זכאות משרד הבריאות לחצו כאן

מגן העקב הוא פתרון מתקדם ויעיל במניעה וטיפול בפצעי לחץ בעקב. היתרונות הרבים שלנו, כמו הנוחות, ההתאמה האישית והתמיכה בטיפול, הופכים אותו לכלי חיוני בהתמודדות עם פצעי לחץ באמצעות מגן עקב, ניתן ליהנות מאיכות חיים טובה יותר ולהפחית את הסיכון להיווצרות פצעים ומחלות נוספות הנגרמות מהם.

למידע נוסף על מניעת פצעי לחץ בעקב והכוונה מקצועית לרכישת העזרים המתאימים חייגו עכשיו לצוות הרפואי המקצועי של מרפא לפצע  08-3760017 או  לחצו כאן להשארת פרטים לחזרה