• פורסם ב-03.07.2023

כיסא גלגלים מאפשר ניידות לאנשים המוגבלים בתנועתם. מוגבלת בתנועה יכולה להיות מולדת או  להתפתח במהלך החיים כתוצאה ממצבים רפואיים שונים כגון: תאונות, מחלה או זקנה. קיימים דגמים רבים של כיסאות גלגלים לדוגמא כיסאות גלגלים ידניים, כסאות גלגלים ממונעים, כיסאות גלגלים המאפשרים שינוי תנוחה והקלה ועוד, מגוון הכיסאות מספקים מענה לצרכים השונים והמשתנים של המשתמש והם צריכים להיות מותאמים למצב הרפואי, המצב הגופני ואורך החיים של המשתמש .

כדי להקל בתהליך בחירת כיסא גלגלים ריכזנו עבורכם את הגורמים שיש לקחת בחשבון בבחירת כיסא גלגלים המתאים ביותר עבורכם!

כיסא גלגלים קל ונוח לשימוש

בבחירת הכיסא יש לקחת בחשבון את סגנון החיים, מרחב המחייה, תדירות היציאות מהבית, הניידות ומידת העצמאות של המשתמש. כך למשל אם הבית בעל פתחים צרים, יש לבחור בכיסא גלגלים שיאפשר לתמרן בקלות ברחבי הבית. בחירה בכיסא גלגלים קומפקטי תקל על הניידות גם במקומות מוגבלים. לדוגמא כיסא הגלגלים 2 Ergo Lite הוא קל משקל ובעל מידות צרות יחסית , עם רגליות מסתובבות ופריקות, מאפשר כניסה נוחה בין מעברים, מאפשר עצמאות בניידות במרחבי הבית ובמקומות עם נגישות מוגבלת.

כיסא גלגלים בגודל מתאים למשתמש

על רוחב מושב כיסא הגלגלים להתאים לרוחב האזור הרחב ביותר באגן ובירכיים. כאשר יושבים בכיסא הגלגלים עומק המושב צריך להיות מעט קצר יותר מאורך הירך, כלומר המרחק בין הקצה הקידמי של המושב לחלק האחורי של הברכיים צריך להיות בערך 5 ס"מ. הרגליים והירכיים צריכות להיות מונחות, כאשר כפות הרגליים מונחות על מדרכי כפות הרגליים

כיסא גלגלים לסיוע בהפחתת לחץ ופצעי לחץ

חשוב לבחור את כיסא הגלגלים הנכון כדי להפחית פציעות משניות כמו פצעי לחץ, עקמת בשרירים, דלקת גידים. לעיתים המשתמשים בכיסא גלגלים נעזרים במשענת היד של כיסא הגלגלים כדי להרים את עצמם ולהקל על הלחץ בגב התחתון או הישבן וכך להימנע מהסיכון להיווצרות פצעי לחץ, למשתמשים שלא מסוגלים להחזיק מנח של ישיבה זקופה או למקם את עצמם לבד ונזקקים לסיוע נוסף מומלץ לבדוק כיסא גלגלים עם פונקציית הטיה בחלל או שכיבה, כמו כיסא הגלגלים  515 VIP או VIP 2  המאפשרים גם להטות את הכיסא במרחב וגם להשכיב לאחור את הגב או שניהם.

 

כיסא גלגלים ידני או ממונע?

 ההחלטה בין בחירת כיסא גלגלים ידני או חשמלי תלויה במידה רבה בניידות של המשתמש וביכולות שלא להניע את כיסא הגלגלים עם הידיים. כך למשל אם המשתמש הינו בעל יכולת ניידות טובה בזרועות ובגב ושיווי משקל טוב, אזי אפשר להשתמש בכיסא גלגלים ידני להנעה עצמית, אך אם מדובר באדם פחות עצמאי בניידות, כיסא חשמלי הוא אופציה. לדוגמא כיסא גלגלים ממונע New Blazer Sling –  Tilt-in-Space או כיסא הגלגלים eFlexx יאפשר ניידות ממונעת עצמאית לאדם שמתקשה בהנעת גלגלי הכיסא.

 

כיסא גלגלים מותאם לגיל והצרכים המשתנים של המשתמש

רצוי לבחור בכיסא גלגלים המתאים ביותר למשתמש בגיל, במשקל והצרכים המשתנים. אם  המשתמש הוא ילד הכיסא המומלץ הוא כיסא הגלגלים Flexx Junior הכיסא מתכוונן המתאים את עצמו לילד בזמן שהוא משתנה וגדל, רוחב המושב, העומק והגובה המתכווננים הם רק חלק.  מהתכונות המובנות הרבות שהכיסא מציע.

התאמה מושלמת במיוחד בשבילך

בעת בחירת כסא גלגלים, חשוב לקחת בחשבון את כל צרכי המשתמש. זה כולל את מדידות הגוף, פרוגנוזה, אורח חיים ותקציב. אם אתה עדיין לא בטוח לגבי כסא גלגלים או שיש לך שאלות לגבי איזה כיסא גלגלים לבחור חייגו 08-3760017 או לחצו כאן להשארת פרטים לחזרה ונשמח לסייע, חברתינו מציגה מגוון רחב של כיסאות גלגלים למכירה או השכרה.